Hirvenpyynti 2020

Vuonna 2020 hirvilupia saatiin yhteisluvasta 46 aikuista ja 25 vasaa. Luvat on jaettu porukoille siten, että 5 ampujalla sai aikuisen ja 2 ampujalla vasan.

Metsästyksenjohtaja on Eino Junttila ja varajohtaja Risto Kangas.
Seuran hirvenpyynnin lupa Eino Junttilalta.

Kaatoilmoitus: Kaatoilmoitus tehdään Oma riista -ohjelmassa ja tekstiviestillä/WhatsApp-viestillä Sari Jokiniemelle, p.040 709 8987). Kaikki metsästyspäivät ja havainnot on kirjattava Oma riistaan.

Hirvilupamaksut: aikuisesta 120€ ja vasasta 50€.
Maksakaa hirvilupamaksu seuran tilille FI07 5641 2520 0108 44 mahdollisimman pian kaadon jälkeen. Merkitkää maksaessanne viestikenttään seurueen johtajan nimi, oliko kyseessä aikuinen vai vasa ja kaatopäivämäärä.

Lihahuoneen käyttö: Lihahuoneen käytöstä tehdään ilmoitus kiinteistönhoitaja Tuomo Kustulalle (p.040 520 8097). Avain joko Antero Hoppulalta, Tuomo ja Sinikka Kustulalta tai Sari Jokiniemeltä.

Koneiden käyttömaksut ja riiputusmaksu:

• kylmiön ja lihankäsittelylaitteiden käytöstä könttämaksu 15€/eläin
  • vakuumipussit kpl-hintojen mukaan

HUOM! Kylmiö ja lihankäsittelylaitteet vain jäsenille!

Jos maksatte kylmiön tai koneiden käyttömaksua erillään kaatolupamaksusta, eritelkää viestikenttään, mitä olette maksamassa ja kenen seurueen hirvestä on kyse. Kylmiön ja koneiden käyttö on kirjattava Tievatuvan pöydällä olevaan listaan.

Kylmähuonetta ei  vuokrata ulkopuolisille. Huom! Seura ei ole vastuussa kylmähuoneessa riippuvista hirvistä, vaan jokaisella on vastuu omastaan.

Sairaan hirven tarkastamisen kulut: Sairaan hirven tarkastamisesta koituvat kulut eivät jää metsästäjän kustannukseksi, vaan kulut maksaa seura, jos ei RHY niitä maksa. Seura maksaa max. kymmenen tapauksen tarkastuskulut kaudessa.

Hirventaljat: Taljat tuodaan varastoon, suolataan ja kuitataan (taljavaraston postilaatikossa on lista). Tuomatta jätetystä nahkasta peritään 22€. Vasan nahat on tuotava joka tapauksessa ja niihin laitettava puumerkki myöhempää tarkastusta varten.

Jos todetaan, että kylmähuone tai lihankäsittelyhuone tai -koneet on porukan jäljiltä huonosti siivottu, peritään sakkona 50€ siivousmaksua. Piha-alueella ei saa pestä peräkärryä tai auton kuljetustiloja.

Kysykää reilusti neuvoa, jos koneiden käytössä on jotain ongelmia, ettei osaamattomalla käytöllä rikottaisi koneita.

Seuran hirveä pyydettäessä ampuja huolehtii hirven Tievatuvalle, nylkee ja on mukana myös paloittelussa. Apua toki annetaan tarvittaessa, mutta ampuja mahdollisine seurueineen on vastuussa hirvestä ns. loppuun asti. Seuran hirveä pyydettäessä pitää muistaa myös ”palauttaa” lupa metsästyspäivän päätteeksi, jos sitä ei tullut käytettyä.

Samaan metsästystilanteeseen ei kaadeta kaksoisvasoja tai vasaa ja emää. Sen lisäksi naaraan vasasuoja (vasalta emän ampuminen) on juridisesti kiellettyä syyskuun aikana ja eettisesti kiellettyä aina.

Ohjeita OmaRiista-ohjelman käyttöön osoitteesta riistainfo.fi