Metsästysseura Naakijat ry:n LINT-koe on nimetty RiipiPuukko -haukuiksi pääsponsorin mukaan.

Kokeen pääpaikkana toimi seuran toimitalo Tievatupa Sodankylän Hinganmaassa. Haukkuihin osallistui 8 koiraa. Koe alkoi vähän seitsemän jälkeen aamulla ylituomari Eero Niku-Paavon puhuttelulla. Hiukan huolestuneina tutkailtiin säätietoja ja tiirailtiin ikkunasta, että kyllä, märkää on ja sadetta lisää luvassa. Osa maastoon lähteneistä ryhmistä kastuikin päivän aikana läpimäriksi, mutta ei sää silti aivan katastrofikaan ollut.

Tulostaso kokeessa jäi vaisuhkoksi, osasyynä varmasti märkä keli. Linnut olivat piilossa ja kestivät huonosti haukkua, tyhjiä maastojakin sattui yksi.

Osallistujat saatiin kuitenkin päivän päätteeksi paremmuusjärjestykseen ja Riipi Puukon Eliisa Lintula pääsi ojentamaan palkinnot kolmelle parhaalle.

1. BIEGGA, Leila MukkalaLINT2 70p.100€ lahjakortti RiipiPuukon verkkokauppaan
2. KOIVUMETSÄN VINKKA, Veli-Pekka SäkkinenLINT0 45p.ArmyTek Elf C2 -otsalamppu
3. RETKI-REKUN UTSU, Jari NiskanenLINT0 42p.Sakun Kuksan kuksa

Kolmelle parhaalle annettiin kotiinviemisiksi myös Tassulan Puotin sponsoroimat koiranruokasäkit.

Kaikille osallistuneille koirille oli K-Raudan lahjoittamat laadukkaat koiranruoka-annokset. Maastoryhmien kaksijalkaiset taas olivat kokeen lomassa saaneet nauttia K-Supermarket Pohjantähden tarjoamista maastoeväistä.

Kokeen päätteeksi kaikkien osallistujien kesken arvottiin Auto Aho Oy:n (Tojo-Auto Sodankylä) tarjoama vapaavalintainen auto käyttöön yhdeksi viikonlopuksi vuoden sisällä. Arpaonni suosi Jarmo Ylivaaraa.

Tulokset koiratietokannassa.

Lintulaskenta: Kuljettu matka 41 km. Metso 4, koppelo 4, teeri 17, pyy 0, riekko 0, yhteensä 0,61 lintua /km.

Koemaastot sijoittuivat karttaan keltaisella merkitylle alueelle.

Yhteistyössä: