Naakijoiden HIRV-koe 23.9.2023

Päivän kelistä muodostui lopulta oikeinkin syksyinen: vettä sataa ja tuulee, välissä kovastikin. Mutta koiria keli ei varmaankaan haittaa, tuomareita saattaa vähän harmittaa, kun paperit maastossa kastuvat...
Palkintopöydän antimia: kolmelle ensimmäiselle isot koiranruokasäkit, voittajalle GPO:n todella laadukas kiikaritähtäin, kakkoselle Kangasniemi Hornworksin hirvikuksa ja kolmannelle nuotiopannu kahvin keittelyyn. Seuranmestarille vasalupa ja huono-onnisin saa lohdukkeeksi ja päänlämmikkeeksi hirvipipon. Arpajaispalkintoina hirven sisäfile, Kiveliön kalan kylmäsavulohifile ja termospullo. Ja vielä kaiken kukkuraksi arvotaan kaikkien tuomareiden kesken, jotka vielä palkintojenjaossa ovat paikalla, 50 euron K-lahjakortti.
Ylituomari Marko Kunnari puhutteli maastoonlähtijät aamulla puoli seitsemän jälkeen.
Kokeeseen ilmoittautui kahdeksan koiraa, joista viisi oli mukana kisaamassa myös seuranmestaruudesta. Kokeen palkintotuomareista huomattavan suuri osa oli harjoittelijoita, mikä lupaa hyvää jatkoa varten, saamme lisää tuomareita kokeisiin.

Naakijoiden HIRV-koe ja seuranmestaruuskisa järjestettiin lauantaina 23.9.2023 nyt kuudennen kerran. Kokeen keskuspaikkana oli totutusti seuran toimitalo Tievatupa Hinganmaassa. Kisassa oli mukana 8 koiraa, joista viisi mittelöi samalla seuranmestaruudesta.

Kisapäivä alkoi aamulla kuuden maissa aamupalalla, ilmoittautumisilla ja koirien ja tuomareiden papereiden tarkastamisella.  Puheenjohtaja Reijo Kangas avasi kokeen, jonka jälkeen arvottiin koirat maastoihin. Ylituomari Marko Kunnarin puhuttelun jälkeen porukat pääsivät lähtemään kohti koemaastoja. Mukaan he saivat karttojen ja maastokorttien lisäksi K-Supermarket Pohjantähden sponsoroimat maastoeväät.

Ylituomari Marko Kunnarin kertomus kokeesta:

Koejärjestelyt olivat erinomaiset. Vesisade ja tuuli vaikeuttivat löytämistä. Tuomaritoiminta oli kiitettävää. Tulostaso jäi keskinkertaiseksi.Tulokset julkaistiin ja koe päätettiin klo 19.36.

1. 42/1 SUONKULMAN GH KINGI om. Tuomas Nieminen, Sodankylä 81,00
2. 42/1 PÖYTÄHONGAN MJ KOLUMBO om. Jukka-Pekka Mikkola, Sodankylä 77,00
3. 305/1 RAATIKAN RENKI om. Minna Kangas, Sodankylä 66,50
4. 305/1 KORPI KYYNELEEN RENTTU om. Ari Granroth, Sodankylä 51,50