Peijaiskäristysjakelu

6.2.2021

Vallitsevan koronaepidemiatilanteen takia Metsästysseura Naakijat ry:n hallitus päätti syksyllä, että hirvipeijaiset siirretään pidettäväksi myöhemmin sellaisena ajankohtana, että peijaisten pitäminen on turvallista. Koska jäsenistössämme ja peijaisvieraissa on paljon riskiryhmään kuuluvia ja koronatartunnan riski peijaisten kaltaisessa tapahtumassa on nyt kevään puolellakin edelleen turhan suuri, hallitus päätti, että pyyntikauden 2020-2021 peijaisia ei perinteisessä muodossaan järjestetä. Sen sijaan seura valmistaa peijaisia varten varatusta lihasta hirvikäristystä ja jakaa sen perunamuusin kera annospakkauksina maanomistajille, jäsenille ja kyläläisille.

Käristysannoksia jaetaan Tievatuvan pihalla sunnuntaina 21.2.2021 klo 13-15 välisenä aikana. Jakelu toteutetaan mahdollisimman turvallisesti lähikontakteja välttäen. Annosten noutajia ohjeistetaan tarkemmin paikan päällä.

Lihanleikkuutalkoot pidetään Tievatuvalla päivää ennen eli lauantaina 20.2.2021 klo 12 alkaen (huom. muuttunut aika).